Velkommen!

Bloggen min faller utenfor de typiske kategoriene... jeg blogger mest som jeg vil, om hva som faller meg inn, og når jeg har tid, inspirasjon eller får bloggeånden over meg.
Jeg er kjempegla for at du stikker innom og setter Stor Pris på et hei fra deg i kommentarfeltet...

torsdag 9. september 2010

plæstik fæntastik


I dag hadde jeg en First Timer. For første gang i mitt liv satte jeg mine ben innenfor dørstokken til plastisk kirurgi! Nå kurrer du deg sammen i sofakroken og lurer godt på hva jeg hadde der å gjøre, eller hur?Jeg vet ikke hvordan andre opplever det når de skal treffe overlegen på avdelingen for plastisk kirurgi altså, men jeg fikk et intenst behov av - på tross for at vi skulle være der grytidlig på morgenen = litt mårrastress med småbarn osv osv osv - å ta meg bra ut. Hoppe i dusjen, sminke meg fint, slette håret (ok da, går aldri utfor døra uten sminke og fiksa hår! ) og kanskje viktigst: klær som gjør at overlegen ikke hopper på meg for å fettsuge/ brystforstørre/ ansiktsstramme (?) eller botoxere meg. Eller restylane eller hva det heter. Kjente behovet for å virkelig framtre som en velstelt, fin mamma... ingen på venterommet skulle liksom tro at jeg var der for å fikse på noe!

Venterommet var tomt bortsett fra et gammelt øk med solbriller i en stol og en sterkt parfymert mann i resepsjonsavlukket (Var vänlig och respektera andras privatliv - aktig skilt på døren inn dit). Dessuten var det ikke meg timen var for. Nei, det var for min sukkersøte Embla-skatt! Hun har et såkalt hidden ear og nå skulle de se om det var nødvendig å legge henne i narkose, snitte det opp osv osv osv. IKKE et initiativ som kom fra oss altså, og jeg ble veldig lettet da overlegen sa at det ikke var nødvendig å gjøre noe med det, det får i såfall være opp til Embla når hun blir bevisst på det selv. Takk og lov. :)

---

Har ellers hatt en fin dag: det går bra med Embla på tilvenning (som tar 2 uker i Sverige!). Jeg og fineste Josefine har gått tur til den nye leiligheten. I dag har de vært og slipt og polert parketten i stua - det ble som et nytt gulv jo! Veldig fornøyd. I går bestilte vi nye gulv til soverommene også... blir fint! Nå venter jeg på at Francis skal komme hjem fra butikken med sjokolade, skal få unna litt fix (som å lage plan for flytt + vask +++) og bare ta livet med ro. Gleder meg til å flytte!!!