Velkommen!

Bloggen min faller utenfor de typiske kategoriene... jeg blogger mest som jeg vil, om hva som faller meg inn, og når jeg har tid, inspirasjon eller får bloggeånden over meg.
Jeg er kjempegla for at du stikker innom og setter Stor Pris på et hei fra deg i kommentarfeltet...

tirsdag 7. september 2010

sannheten om rødhette (og annet tjafs...)

Hørt ved middagsbordet i dag:

Awa: När jag var en liten jente, det var nu, då var jag ute i skogen og plukka bær.
Dronningmia: Åh, så artig.
Awa: Og då kom ulven!
Dronningmia: Oi! Ka han sa?
Awa: Han sa ingenting för då tok jag mitt sverd og schvoooosh!
Dronning: Så tøff du va!
Awa: Og då kom jegern og hjelpte meg og dem skjøt ulven! Det var när jag var en liten jente, nu.

Så da vet vi det. :)
Dette er ikke personen du vil møte på når du er på bærtur i skogen... sverd og greier!


...

Vi har malt en del i leiligheten, men har innsett at det kommer til å ta litt lengre tid enn antatt... og at det er bedre å være helt ferdig med det som skal gjøres når vi flytter inn. Men det er deilig å være i gang og det er deilig med her-kommer-vi-til-å-trives-følelsen!
Har hørt at renovering kan være en prøvelse for forholdet... vel, våre ulikheter trer hvertfall fram! I helgen malte jeg egenhendig stua og det største soverommet og kjøkkenet i hovedsak. Francis har sparklet, limt litt på noen tapeter, skrudd ut en del ting fra veggene, fiklet med iphonen sin, digget til musikk, drukket kaffe og fulgt arbeidet mitt med argusøyne...

... hehe, neida. Eller jo, det er sant, men arbeidsfordelingen er basert på hans tålmodighet = perfekt for plukkarbeid/ grunnarbeid som må gjøres nøye vs. min utålmodighet = vil bli fort ferdig... med alt! Han er også veldig hendig og ha pga høyden. Jeg når liksom ikke helt opp for å teipe langs taket selv om jeg står på krakk. Francis kommenterte min effektivitet. Men han syns kanskje jeg pisker litt vel på, for i en av stunden(e)s hete(r) presterer han å si:

"Maria, du hadde vært en perfekt nazileder!"

Excuse me?

Men alt i alt har vi kost oss, spist svensk grandiosa, norsk melkerull... og koser oss med å se det hele ta form. I morgen skal vi velge gulv som husverten skal legge i div rom... forhåpentligvis allerede denne uken! :)

4 kommentarer:

Kathrine sa...

*fornøyd med at du fikk nazidommen i retur*

Awa er søt! Jeg har lyst å kjenne henne.

dronningmia sa...

Det man sår.... ;)

yummy mummy sa...

endelig er du tilbake!!! Har lett og lett ofte etter oppdateringer på bloggen din.
Så fint det ble med litt nytt design også =)
Tapetene på rommene er jo rett og slett knall stilige!!!! Heldige dere er =)

mi-rachel sa...

må smile.
min mann er super nøye.
og jeg kjører på.
så her i huset har han lagt ned forbud mot at jeg får lov å male noen helst:)