Velkommen!

Bloggen min faller utenfor de typiske kategoriene... jeg blogger mest som jeg vil, om hva som faller meg inn, og når jeg har tid, inspirasjon eller får bloggeånden over meg.
Jeg er kjempegla for at du stikker innom og setter Stor Pris på et hei fra deg i kommentarfeltet...

tirsdag 24. april 2007

vil du putte meg i en boks?


nb: safe to read!:D

mange mennesker vil jo gjerne klassifisere en, vi gjør oss ofte opp en formening om hverandre - gjerne basert på førsteinntrykk, og gjerne basert på hvem vi selv er og kommer fra. tror jeg.

i rosengård er jeg vant til å bli forsøkt klassifisert. i går skulle jeg på jalla for å kjøpe melk, og utenfor butikken sto det tre jentebarn. da jeg kom ut viste de tydelig interesse på kontakt, og etter spørsmål en som var "är det din unge?", kom det: "är du alban?". okej. det er faktisk ikke første gang jeg blir klassifisert som albansk. eller polsk. eller stockholmare. parentes: jeg gikk hjem sammen med tre nye venner på 4 og 9-10 år; ata, arlinda og fiona. de vil komme på albansk gudstjeneste på søndag for å høre meg synge albanske sanger, og dessuten vil de gjerne komme på besøk andre dager, sånn ca kl 16. parentes slutt.

når jeg bodde på sørlandet ble jeg innimellom klassifisert som en nordlenning som var en smule for grov i kjeften og som MÅTTE like fisk i.o.m at jeg faktisk var nordlenning. parentes: jeg ELSKER fisk, bare ikke fiskePUDDING.

på lørdag hadde vi grillfest på gården. jeg satt sammen med mine kjære fjortiser - litt utenfor resten av flokken. så lød det:
fjortis: titta så många dom är. och alla är typ vuxna!
jeg: än jag, är jag vuxen?
fjortis: ja, fast du ser inte sånn ut. du ser ut som om du är typ 19.
jeg ble altså klassifisert som en voksen 19-åring som på en måte ikke passer helt inn med de andre voksne.

jeg kan ikke unngå å prate om at jeg er gift og har født (!!!) barn. det er en del av meg. jeg er dessuten ganske åpen og syns en prat rundt disse ting - gjerne med uselvhøytidelige innslag er veldig gøy. that's me. kanskje støter dette noen. kanskje blir det too much liksom. kanskje blir jeg klassifisert som en crazy mama (knis). kanskje blir bloggen min klassifisert som uegnet for ugifte.

jeg ELSKER bokser og det finnes maaaaaaaaaaaaaaange (fine) bokser i mitt hjem, som jeg elsker å organisere ting i.
men hvilken boks passer jeg inn i? eller passer jeg inn i en boks?

vil du putte meg i en boks?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Maria, æ vil gjerne dele dæ opp i mange bita og putte dæ i mange boksa. Går det?
Og aller helst vil æ at alle boksan (i alle fall minst 50%) skal befinne sæ i Tromsø.

Anonym sa...

Intressant ämne! visst är det så att man placerar människor i olika boxar, kanske lättare att ha kontroll på dem,typ veta hur dem är,så allt du tänker om den människan utgår från vilken box det är du har lagt den i. men det försöker man ju undvika att göra..

jag tycker att du inte passar i en box, gud har skapat dig för kreativ och massa egenskaper att man inte kan placer dig på en sak!
Och om man skulle dela upp dig, så skulle det vara så många boxar att det inte skulle rymma i världen. För du är en gudsskapelse,och det gud skapar är ju överflödande bra??..
Men om man skulle dela upp dig, så är du en grym gudstjänare,en riktig grym missionär=därför ser de dig som en av dem) riktigt bra fru,mamma,kreativ, sångfågel,rolig,cool, en ÄKTA vän, oj nu blev det fler än en,, det är ju så man kan inte sätta dig i en box för gud har tänkt större än så. Det är som att försöka sätta gud i en box, går ej för han är sååååå grymt mycket större än det. och det han skapar är ju övernog bra ;) hmm.. kanske jag skrev flummigt men hoppas att du förstår tanken. Jag personligen skulle inte vilja vara i en box, det är för trångt hahahah( ja jag vet jättetråkig skämt)
Kramis

Anonym sa...

hvis jeg skulle putta deg i en boks hadde det vært en sånn rosa boks jeg har med glitter og blomster på! den inneholder mye!!

Anonym sa...

jeg er mona forresten...

Anonym sa...

you are a "wildcrazygoodlokkingmama!!!" den boksen vil æ putte dæ i :)
knis;)

Det e interessangt med boksa og klassifiseringe. No når æ går på skole og møte folk i en klasse setting, oppleve man studentsiden ved folk og kan putte dem i en student boks. Men så får man plutselig ny info om dem, som IKKE passe inn i boksen, og så må man finne en ny!
Æ fikk den kommentaren fra ei når ho så gifteringen min og fikk vite at æ va mamma. "e DU gift, og e DU mamma! det hadde æ aldri trudd! ups! hihi...så æ har og fått den wildandcrazymama kommentaren.

Men boksa e fint!