Velkommen!

Bloggen min faller utenfor de typiske kategoriene... jeg blogger mest som jeg vil, om hva som faller meg inn, og når jeg har tid, inspirasjon eller får bloggeånden over meg.
Jeg er kjempegla for at du stikker innom og setter Stor Pris på et hei fra deg i kommentarfeltet...

mandag 30. april 2007

vi har ingen baby lengre.

for nå er hun jammen blitt en unge.

for å underbygge denne påstanden vil jeg komme med følgende eksempel på hendelser som har inntruffet den siste uka:

1) awa linnea og jeg går til en jalla-butikk i nærheten for å sende en fax. innehaveren av butikken begynner å snakke med awa linnea og gir henne en klubbe (!!!!), noe awa linnea mottar med et stort glis og stikker inn i munnen - vel og merke med
papiret på. dette hadde aldri skjedd for noen måneder siden.



2) awa linnea har fått sin første tannbørste, og børster tennene sine selv (og mamma hjelper jo litt til da). hallo!!! tannbørste!!! forstår dere hva jeg mener??? ingen baby nei.




3) det ringer på døren og utenfor står to albanske småjenter.
albanske småjenter: "er awa linnea hjemme?"
maria: "ja"
albanske småjenter: "hva gjør hun?"
hahaha! komisk! det var nesten som jeg forventa at neste spørsmål var: vil hun komme ut og leke med oss! hjelpe og trøste og bære.




4) awa linnea ELSKER andre barn (inkludert speilbildet av seg selv, som hun ikke enda forstår at faktisk er henne selv, knis). vi har jo besøk av jeanette og miriam (4,5 mnd), og awa linnea blir helt vill når hun ser miriam, spreller med armer og bein, ler og prøver å få kontakt...noe som er totalt nytteløst, ettersom miriam couldn't care less! i dag satt vi på IKEA-restauranten og awa linnea satt i egen stol (noe som kunne vært punkt 5: hun sitter i egen stol!). plutselig får awa linnea øye på en liten pojke på nabobordet, som vi anslår å være ca. 3 år. awa linnea begynner å gjøre seg til, flørte og smile og le til den lille pojken! hahaha! francis: so much for å ikke oppdage at gutterasen eksisterer liksom! den lille pojken ble forresten kjempeflau, begynte å se ned i bordet og sånn! hahahaha!

det er ganske spennende og underholdene å ha en liten unge, må jeg si.

6 kommentarer:

Anonym sa...

æ dør av den der ungen din:) ho e bare sååås sharmeranes!! i love!!

Anonym sa...

You are lucky!!!

Kathrine sa...

Så søt ho e :)

Anonym sa...

jeg har fundert litt på det.. når er de ikke babyer lengre, sånn rent teoretisk? Og når er de ikke spedbarn lengre! Jeg føler Ludvig er en ung herremann nå jeg..

Anonym sa...

HIIIHIHIHIHI!!!! Bare spørsmål om tid før ho der blir genierklært altså! Ho vet i alle fall kordan ho skal tvinne verden om sin lillefinger. Pass dæ så du ikkje går i fella sjøl. Men det har du sikkert gjort allerede, kjenne æ dæ rett. ;)

Anonym sa...

Det e veldgi tydelig kem som e mora hennes...ho slektes VELDIG!!! :D da mene æ det med han pojken på IKEA;)
men det e skummelt kor fort det går.
Markus blir kjempe sint hvis du sir tel han at han e søt. "NEI, æ e ikkje liten, æ e TØFF!" og så spring han rundt å skal slåss med pappa.
æ har ingen baby, men en skikkelig guttegutt!!!