Velkommen!

Bloggen min faller utenfor de typiske kategoriene... jeg blogger mest som jeg vil, om hva som faller meg inn, og når jeg har tid, inspirasjon eller får bloggeånden over meg.
Jeg er kjempegla for at du stikker innom og setter Stor Pris på et hei fra deg i kommentarfeltet...

tirsdag 31. mars 2009

hurrAy for me!

Jeg har avsluttet de to første kursene mine dette semesteret og det har gått så BRA! Hadde individuell samtale med læreren min i dag, og det var veldig oppmuntrende og motivasjons-givende... akkurat det jeg trenger nå som jeg skal ta fatt på min Bachelor Research Paper, som er det eneste som gjelder framover!
Forrige kurs (Empirical Methods in Language Analysis) lærte jeg meg å bruke et program som heter Wordsmith, og gjennom den laget jeg et eget corpus hvor jeg studerte hvordan kvinner i Gamle og Nye Testamentet framstilles. Det var så gøy å se saker og ting fra et helt annet (lingvistisk) perspektiv - og jeg endte opp med å gjøre arbeidet mitt om fremmede (utenlandske) kvinner i Bibelen - med særlig fokus på GT. Visste du at det ordet som hyppigst står foran ordet kvinne/ kvinner i GT er "strange"? Og at det aldri brukes for å beskrive menn? Og at det er et utrolig negativt ord?
Nå skal jeg fortsette å forske på disse kvinnene... og det er faktisk veldig, veldig GØY! Ü Godt med en oppsving etter tyranneriet fra forrige semester...;)

4 kommentarer:

elisabeth sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
elisabeth sa...

hehe:)
regna med du fikk A ;)
grAtulerer hvertfall:)

Anonym sa...

Kjempeinteressant! Håper du "publiserer forskningen din". Berit.

Silje-mor sa...

Way to go, girl!!

Når er det egentlig du har termin, btw?