Velkommen!

Bloggen min faller utenfor de typiske kategoriene... jeg blogger mest som jeg vil, om hva som faller meg inn, og når jeg har tid, inspirasjon eller får bloggeånden over meg.
Jeg er kjempegla for at du stikker innom og setter Stor Pris på et hei fra deg i kommentarfeltet...

fredag 24. april 2009

10 uker igjen!

Det går litt fort framover i dette svangerskapet! Det er nå bare 10 uker igjen til termin. Ü
Så stor har magen blitt nå:



Denne uka har jeg vært tatt den berømte sukkerprøven (her står det om mitt første møte med den...). Denne gangen var det mye mindre sosialt, mye mer kvalmende, kjedelig og jeg holdt på å sovne av der på venterommet. Men alt er bra med både meg og prinsessegullet. Eneste er det hærsns jernet som er for lavt... må derfor spise ekle jerntabletter med ekle effekter.
I går kveld var jeg hos legen på KK og fikk legeattest på at jeg er frisk og kan fly hjem til Norge i juni. Det löste sig. Jeg må bare få uttrykke L Y K K E over å ikke skulle føde her igjen! Det som møtte meg og Awa Linnea når vi steg over dørstokken i går kveld var et evig kaos av byggerot (de bygger om), fødende kvinner på vei inn til förlossningsavdelningen... og det aller verste: menneskene som sto i den rotete betong-gangen for å få vist fram sine nyfødte små til familien. Man får jo ikke ta imot besøk her av annet enn pappa og søsken, så dersom spente besteforeldre, tanter og onkler og venner etc har lyst å se miraklet må man altså gå ned i en kald betonggang full av rot og fødende kvinner for første møte. Det fanns én pinnestol der. That's it. Jeg blir nesten litt på gråten bare ved tanken på at det skulle være under de omstendighetene vi skulle få treffe familie og venner første gang når lillesøster kommer. En ting var liksom å stå i de ugly'e sykehusklærne i en kald gang i november for å få prate med mamma på telefon (ikke lov med mobil på BB) når Awa Linnea ble født. Men når man har familien rett rundt hjørnet og får treffes kun i et så utrivelig, lite innbydende miljø... åh, nei, takke meg til Moderlandet!

I skrivende øyeblikk holder prinsessegullet på med morgengymnastikken, magen svinger fra side til side, hehe. Merkelig følelse og komisk å se på. Når jeg sitter ned er det stor stas å sparke mamma i ribbeinene på høyre side. Jeg gleder meg til å treffe den lille skapningen der inne! Ü Vi har hentet opp esker med klær i str 50-56, sortert og renset bort gulpeflekker etc. Awa Linnea lo og syntes nok det var litt merkelig at lillesøster skal bruke de små klærne. Helst vil Awa Linnea ha de små kanintøflene selv, men det er greit at lillesøster får ha dem, men da skal Awa Linnea "søpe store".

Jeg ligger foran skjemaet med Bachelor Research Paper'et mitt, og derfor har jeg tatt en velfortjent fridag i dag... deilig! Ü Skal slumme, planlegge litt, handle mye og hente Awa Linnea tidlig.
God helg!

1 kommentar:

Irena sa...

åh så vacker du är med din mage! Ha det underbart! Kram