Velkommen!

Bloggen min faller utenfor de typiske kategoriene... jeg blogger mest som jeg vil, om hva som faller meg inn, og når jeg har tid, inspirasjon eller får bloggeånden over meg.
Jeg er kjempegla for at du stikker innom og setter Stor Pris på et hei fra deg i kommentarfeltet...

fredag 18. september 2009

change we can believe in

Jeg kom over denne smarte wallpaper'n for et par uker siden:



Jeg syns den var artig og SANN! Ofte sitter man selv med nøkkelen til et lykkelig, eller godt liv... tror jeg. Jeg tror det handler mye om hva man prioriterer. Jeg føler selv at jeg er inne i en fase nå hvor jeg har muligheten og tiden til å tenke litt igjennom livet mitt. Hvordan liv ønsker jeg å leve? Hva er viktig for meg? Hva er det som gjør at jeg gleder meg og har det godt? Hva gir meg et godt selvbilde? Hva bygger jeg selvbildet på? Hvordan vil jeg at hverdagen min skal se ut?
Jeg fant en dagbok her om dagen, og jeg ble så forundret og inspirert når jeg leste i den. Fascinerende å følge sine egne tankerekker og se hvor mye det å skrive hadde å si for hvordan jeg gjorde forskjellige valg... og gøy å se tilbake på hvordan ting var og ble! Jeg bestemte meg for å begynne å skrive igjen. Stoppe litt opp i tobarnsmorlivet (som ikke er så stressende som jeg hadde trodd) og gi meg selv litt tid. Ransake meg selv. Utfordre meg selv. Og dokumentere viktige og mindre viktige hverdagshendelser. Ü

Hmm...
Denne wallpaper'n brukes også nå som argument i en litt mer shallow livssituasjon:
Ok, så vi blir boende i den lille leiligheten vår en stund til (jeg vil egentlig flytte i større finere leilighet eller i rekkehus). Am I happy? No. Do I want to be happy? Yes. Change something.
Derfor har jeg nå ommøblert stua (en utfordring i seg selv - fatter ikke hvordan disse folka tenkte når de bygde... elendig planløsning!) og skal i dag ut på tokt og kjøpe ny tv-benk. Hurra! That makes me happy. Ü Hehe. Francis skal shoppe ny tv. That makes him happy. Hehe.

Grunnlaget for en særdeles god helg, OG en lysere framtid i leiligheta vår er herved lagt.

YES WE CAN!

4 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha det er så sant! man må forandre på ting hvis man ikke er "happy"! Jeg synes også ting blir vedig mye bedre i livet hvis jeg kan kjøpe nye møbler, klær, male et rom eller en møbel og skape forandring:)
i love your blogG!!!
Mona!

Kathrine sa...

Maria, du er gleden i mitt liv!

cecci85 sa...

knusende bra innlegg:)

Linn sa...

i like:)
og kor NYDELIGE jente du har, da må du jo bare være glad uansett om du bor i ett bøttekott!! klem fra nord:)