Velkommen!

Bloggen min faller utenfor de typiske kategoriene... jeg blogger mest som jeg vil, om hva som faller meg inn, og når jeg har tid, inspirasjon eller får bloggeånden over meg.
Jeg er kjempegla for at du stikker innom og setter Stor Pris på et hei fra deg i kommentarfeltet...

fredag 11. september 2009

fredagsfølelse del 2

Vi har kosa oss masse i dag!
Embla og jeg har kosa oss på shopping.
Awa Linnea har kosa seg i barnehagen.
Embla, Awa Linnea og jeg har kosa oss i parken, med kyllingkebab, pommes og falafel-boller. Og trampoline-hopping.
Når Francis kom hjem og Embla sov kosa Awa Linnea, Francis og jeg oss med enn höjdare for meg: "Den lille havfruen"!
Filmfredag med Awa Linnea har blitt en liten tradisjon hos oss.

Her føler jeg at jeg må utbrodere litt.
Jeg kommer aldri til å glemme så godt første gang jeg så "Den lille havfruen". Det var i loftstua til Mona og Susanne på Sommarøya. Jeg var kanskje 9-10 år og måtte gå hjem før filmen var ferdig. Jeg kan filmen så og si utenat. Jeg elsker den! Fortsatt! "Erik, rømme med deg? Det hele kommer så brått på..." Med Sissel Kyrkjebø's skarrende R-er. Husker også at vi så den på engelsk når vi var i USA mars 1993. Men ingenting slår Sissel Kyrkjebø! (Hverfall ikke den svenske versjonen...!) Jeg og Christer lekte t.o.m Ariel på klippen når vi besøkte Les Calanques sommeren 2001. Jeg har virkelig sett fram imot å kunne se disse Disney-klassikerne sammen med Awa Linnea, til å introdusere henne for denne fantastiske verden!
Hun er kanskje liiiiiiiiiiiiiiitt for liten til å forstå kjærlighetsdramaet og kjenne suget i magen, hun var mest opptatt av hvor prinsessa var og hvor prinsen var og hvem som var glad (les: snill) og hvem som var troillat (les: Ursula). Men det var gøy!



Andre filmer som skal sees:
-Aladdin
-Skjønnheten og Udyret
-Løvenes Konge
-Monsterbedriften

Men hun får bare se de uten aldersgrense.

Bildeglimt:

Mine elskede, skjønne døtre. Se så flink Embla er å løfte hodet sitt!


Verdens beste storesøster deler ut et av dagens tusen kyss til lillesøster (som gulper litt!).


Viktig kunnskap overføres fra mor til datter: spis ostepop med skje, så slipper du ekkel lukt på fingrer og masse ostepop-møll på klærne (den siste hvis man er snart 3 år...).

7 kommentarer:

elisabeth sa...

det er det som er så fantastisk med disney og pixar! alle blir prinsesser! uansett alder!

Idahar sa...

For et herlig bilde av dere som spiser ostepop! Smart også:-D

Amelie78 sa...

Dronningmia - jeg har ikke fått gratulert deg ordentlig enda! Det er for gæli... :) Har vært inne og lest og fulgt med på bloggen din mang en gang, men bare ikke fått ut fingeren og fått skrevet en kommentar. GRATULERER!!! Tenk ,så fantastisk! Nå som jeg selv har blitt mamma, kjenner jeg at jeg liksom føler det sterkere når andre blir foreldre også... Elsker å følge med på graviditets- og fødselsprosesser! Ikke minst tiden etterpå.

Så fantastisk nydelige døtre du har! Disse må du passe godt på!

Koselig å følge med på hverdagen din. Ser ut som om du koser deg! Her nytes permisjon til fulle :)

Du - hvor har du kjøpt det "uro-stativet"? Jeg er litt fram og tilbake på om jeg skal kjøpe babygym eller bare et slikt stativ? Litt pluss og minus med begge deler... :) Hva vil du anbefale?

Ha en GOD lørdag!

Hilsen Amélie

TanteMia sa...

Dumbo er også en fin film, husker jeg i alle fall. :)
Tante sine jenter er sååå fine.

dronningmia sa...

Amelie78: Tusen takk! Ü Ja, jeg koser meg masse. Dette er livet!!
Uro-stativet fikk vi i gave når Awa Linnea ble født. Det er fra Bånsull! (www.bansull.no) Vi har aldri hatt en babygym, og har ikke savnet det heller. Embla kan ligge en god stund og titte og pludre og kose seg under der allerede. Og Awa Linnea lekte med det til hun begynte å gå og andre ting enn å sitte i ro var mer interessant. Så jeg anbefaler definitivt et stativ som dette. Også er det jo så koselig med treleker!!! Ü

Sukkerspinn sa...

Maria, dokker e så herlig! Og æ SKAL komme på besøk igjen en vakker dag. Basta! Gjerne den fredagen dokker skal se Kamilla og Tyven :)
Og btw, TAKK for vaniljelatte-tipset, det skal herved utprøves!

yummy mummy sa...

Disney er gøy, både for liten og stor =) og enda bedre blir det jo når de små blir litt større, så de forstår mer hva som skjer. Film fredag var en smart tradisjon. Kanskje jeg skal adoptere den der og innføre den hjemme hos oss =)