Velkommen!

Bloggen min faller utenfor de typiske kategoriene... jeg blogger mest som jeg vil, om hva som faller meg inn, og når jeg har tid, inspirasjon eller får bloggeånden over meg.
Jeg er kjempegla for at du stikker innom og setter Stor Pris på et hei fra deg i kommentarfeltet...

mandag 1. september 2008

Ny fase

Sitter her med en stor kopp kaffe og et par knekkebrød. Alene!
Jeg har ganske nettopp kommet hjem etter å ha levert Awa Linnea i barnehagen. Dette er første gangen vi lar henne være igjen der helt alene...og egentlig har jeg en sånn "endelig"-følelse. Her i Sverige er tilvenninga på hele 2 uker. De tar det saaaaaaaakte, saaaaaaaaaakte, begynner med et par timer og øker bittelitt på tiden hver dag, hele tiden med foreldrene tilstede. Det har sikkert en del fordeler (lar den delen være igjen til min soon-to-be-pedagog-mann), men jeg tenker vel at hun ikke helt venner seg til å være der på ordentlig, når vi er der. Hun er jo tusen ganger mer mammig og litt mer baby liksom, enn når vi ikke er der.

Uansett. Det var en fröjd å høre og se henne i dag!

Jeg: Awa Linnea, nå skal vi gå i barnehagen!
Awa Linnea (kaster hendene opp i lufta og roper): JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!

Når vi kom dit tok det bare ca 2 minutter før hun sprang fra meg og hentet dukkevogn og dukke og dukkepotte og mat til dukka og en veske og la i vei med noen andre småjenter. Etter en stund skulle jeg gå, og da ble hun litt i tvil, men det gikk egentlig veldig bra. Jeg kjenner fred, i motsetning til den onde klumpen jeg hadde i magen med tanke på dette i hele sommeren.
Selv har jeg jo aldri gått i barnehage, og skulle på mange måter ønske jeg kunne gi min elskede skatt samme mulighet. Men må vel nok en gang innfinne meg med at jeg desverre lever i en tidsalder da kvinnen ikke lenger skal forsørges av sin mann alene, hehehe. ;)



I morgen begynner det ordentlige hverdagslive, da begynner jeg som student på høyskolen. Jeg gleder meg! Skolebøker - give it to me! Forelesninger - I am SO ready for you! Kaffeautomater! Nye bekjentskaper! Filofax som fylles opp (selvsagt med pennefarger som matcher hverandre og skaper snygg ordning och reda och därmed LUGN). Skal til og med gi SATS en ny sjanse i høst. Kremt. Sebastian savner meg nok nå.
Alt dette er HØST. Og slenger man på litt kjøligere vær, etterhvert deilige høstfarger og løv, regntunge dager og kafebesøk, sesongstarter av mine favorittserier....da finner man snart grunnen til at høsten er min FAVORITT-TID. I love it.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jeg liker også høsten, men her er den kommet altfor tidlig! Håper du har det bra Maria.

KomLivet sa...

:) høres spennende ut, Maria! Vi har begynt første dagen på inskolningen idag.. Hun forsvant fort, men oppdagde fort om jeg var ute av rommet en tur. "MAMMAAA!" Har begynt å jobbe litt igjen og det er veldig deilig å komme igang igjen med livet. Føler med deg :)
Skal vi se om vi kan treffes en helg før toget blir dyrt (dvs jeg fyller 26 i november) og du har masse eksamener..? Håper du har hatt en deilig sommer! Klemklem!