Velkommen!

Bloggen min faller utenfor de typiske kategoriene... jeg blogger mest som jeg vil, om hva som faller meg inn, og når jeg har tid, inspirasjon eller får bloggeånden over meg.
Jeg er kjempegla for at du stikker innom og setter Stor Pris på et hei fra deg i kommentarfeltet...

tirsdag 23. september 2008

Trur du det gjør nåkka?

Når man får følgende lekse: les tre noveller og lever inn 2-3 sider med 2-3 eksempler på stylistic traits du har funnet...
...når man ikke har hatt noen forelesninger om stylistics traits og egentlig ikke helt forstår men ikke har tid til å få hjelp...
Når det er 2 år siden man hadde grammatikk og ikke lenger (if ever) er så drevet i nounphrases og postmodifiers...

...tror du det gjør noe da om man gjør et halvhjertet (huff) forsøk og heller smiler pent til læreren?


Kjenner jeg blir grepet av to sorter angst her:

1) Angsten over å være en dårlig student. Jeg vil jo egentlig være BEST!
2) Angsten over det faktum at jeg om 3 år, dersom alt går etter planen, er utdannet lærer og på nåværende tidspunkt tenker hvordan-i-all-verdens-navn-og-rike-skal-jeg-da-ha-noe-som-helst-kunnskap-om-relevante-emner-å-lære-ut???

Dronningmia sender ut et lite nødrop fra den sydlige delen av Sverige, og håper på bedre mer effektive og opplyste studiedager.



5 kommentarer:

Kathrine sa...

Det lureste er å holde seg for ørene, si lalalala og heller finne en koselig evt spennende bok, en stor kopp og skål med noe godt og tenke at morgendagen har nok med sin egen plage.

Anonym sa...

Jeg tror ikke det nytter å smile pent til læreren.....er jo lærer selv så jeg vet hva som fungerer!! Når du kommer deg helskinnet gjennom studiene (for det gjør du) så kan du bare glede deg til å bli lærer! Jeg storkoser meg :O)
Berit

Silje-mor sa...

Det spørs vel litt på læreren. Er det en lærer eller en lærerinne?? Tror gammeldagse lærere er mer mottakelig for sjarm og ynde (og det er jo noe du har flust av) enn nymotens lærerinner som kaller seg lærer...

Når det er sagt tror jeg du klarer begge deler, både å sjarmere og imponere faglig!
Lykke til

Klems fra Silje-mor

Anonym sa...

Det er faktisk ikke lærerinnene som kaller seg lærer!! Dagens lærere/lærerinner kalles ved navn og ikke tittel.

Adjunkt med tilleggsutdannelse.

elisabeth sa...

OJ!(til den siste kommentaren der)
haha!
man kan alltid smile enten det er til mannelærere eller damelærere(politisk korrekt, eller?)
om ikke annet, så blir dagen bedre for både deg og den du smiler til:)

hilsen lektorspire (som kommer til å syns det er hyggelig at elevene mine smiler uansett)