Velkommen!

Bloggen min faller utenfor de typiske kategoriene... jeg blogger mest som jeg vil, om hva som faller meg inn, og når jeg har tid, inspirasjon eller får bloggeånden over meg.
Jeg er kjempegla for at du stikker innom og setter Stor Pris på et hei fra deg i kommentarfeltet...

tirsdag 30. september 2008

Nesten-ulykke

Jeg og Awa Linnea var på vei hjem, triste og litt nedstemte fordi vi kom fra centralen hvor vi har sendt tante Maria og onkel Stephan hjem til Norge. Vi går av på Vitemölle og skal innom bakeriet for å kjøpe boller. Kommer til fotgjengerfeltet og venter på å få krysse gaten. Gaten har to filer hver vei. En bil stopper for at vi skal få gå over. Jeg nikker høflig som takk og er kommet halvveis over veien i det jeg ser at en taxi er på vei rett mot oss i en sinnsyk fart! Med hjertet i halsen bråstopper jeg og mens taxien dundrer forbi, og sjåføren er helt upåvirket av at han nesten traff barnevognen med min dyrebare datter i. Jeg er så redd at jeg nesten begynner å gråte, men i stedet overmannes jeg av et altoppslukende sinne som formelig spyr eder og galle (høylydt) etter den *biiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip biiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip* personen som nesten meiet oss ned på FOTGJENGERFELTET.
Hallo. Dette skiltet og de malte, hvite stripene over asfalten fatter t.o.m jeg hva signaliserer!



Jeg vil flytte hjem til Sommarøya. Der er det mer trolig at bilistene stopper for å hilse heller enn at de meier deg ned.

3 kommentarer:

Anonym sa...

oi, oi, oi...d hørtes jo helt forferdelig ut! æ trur æ hadde klikka i vater vez d hadde vært mæ å miriam altså... men tenk no vez d ikkje hadde gått bra da? :/ Takk Gud. Jeanette

Anonym sa...

Ååå, æ blir sint bare av å LESE om det!! En sak hadde vært om fyren i bilen (ja, SEFF et mannfolk!) hadde registrert ka han holdt på å gjøre, men når dem ikkje engang BRYR sæ...!!! Seriøst. Gla for at det gikk bra med dokker. Pass på dokker sjøl i storbyen :/

Anonym sa...

i utlandet betyr skilt med en vandrende mann "gå gjerne over veien, men regn med å bli meid ned av en lastebil".