Velkommen!

Bloggen min faller utenfor de typiske kategoriene... jeg blogger mest som jeg vil, om hva som faller meg inn, og når jeg har tid, inspirasjon eller får bloggeånden over meg.
Jeg er kjempegla for at du stikker innom og setter Stor Pris på et hei fra deg i kommentarfeltet...

mandag 23. februar 2009

En hyllest til Francis!

Jeg kjenner bare behovet for å hylle min elskede, fine, gode ektemann! I helgen opptrådte han som en real Helt og jeg vil bare dele med hele cyberspace om hans heltedåd:

Lørdag: Francis og Awa Linnea hentet meg på Orkanen etter mine effektive studietimer. Vi tok en junk-dinner på Max, gjorde et par ærend og dro så rett til familien Martinez for å spille Guitar Hero, spise godis og se på Sveriges elendige bidrag til Melodi Grand Prix. Awa Linnea fikk være oppe sent, oppførte seg eksemplarisk, og sovnet momentant da vi kom hjem rundt kl 22. Jeg var stuuuuptrøtt (et velkjent fenomen om dagen) og la meg tidlig med en litt merkelig Cohelo-bok og sovnet før jeg hadde lest en hel side. Bråvåkner så av en superstressa og høylytt Francis som smeller opp soveromsdøra og sier at jeg må komme å hjelpe han: Awa Linnea har kasta opp!

Inne på badet står en forskrekket og søvndrukken Awa Linnea i badekaret, hysterisk og rasende over å måtte dusje så sent på kvelden. Jeg stormer soverommet hennes for å få av senga. Der befinner hele junkfood-middagen fra Max seg (blir nok ikke gjensyn der med det første). Må etter et par forsøk innse at spyrelaterte oppgaver ikke er en jobb for hormonelle gravide kvinner. Etter noen brekninger gir jeg opp, tar meg av Awa Linnea og min helt, Francis gjør the dirty job. Ettersom dyner, madrasser, puter, kosedyr, klær, ALT er gjennomtrukket av store mengder oppkast, får Awa Linnea sove hos oss. Jeg legger meg med henne.

På badet står Francis i de sene nattetimer: bestemmer seg for å vaske alt for hånd (vel og merke ikledd mine rosa oppvaskhandsker) i badekaret (vi har jo ikke vaskemaskin i leiligheten). En ulykke kommer jo selvsagt aldri alene, og midt i alt opplever Francis at badekaret er tett...men som den handyman han er renser han avløpet (sukk!❤) for x antall ekle ting, tar så madrassen til Awa Linnea med ut i snøen for å få den ren (what a handyman, full av rått overlevelsesinnstinkt!❤)...ja, tar seg av hele jobben rett og slett! For en mann, sier jeg bare.



For Awa Linnea's del ble det med den ene oppkastfadesen - takk og lov - og om enn litt sjuskete og redusert fungerer hun sånn nogenlunde.

Dagen derpå fikk vi 1 time av naboens vasketid, og min kjære helt tok seg av den også. I mens var jeg på Citygross og gjorde unna en real handlerunde. Der gjorde jeg også et kupp: har leeenge sett oss ut en matte fra IKEA til soverommet vårt, men som er ute av produksjon for tilfellet... På vei for å kjøpe Sambal oelek og jordnøttsolje, finner jeg samme matte på Citygross (av alle plasser) til en mye billigere penge! Hurra! Ü Sånne ting redder dagen.

...

I dag er min siste (trolig- og forhåpentligvis!) semesteroppgavedag i denne omgangen. Siden jeg var så ekstremt flink student på lørdag tror jeg at jeg har spart opp en hel fridag til meg selv denne uka! Hurra! Ü Sitter i skrivende øyeblikk velinnstallert på Orkanen og skal summere opp min interessante semesteroppgave om metaforer på tvers av kultur og språk. Har en Chai Latte fra Espresso House ved min side, sparkende prinsesse i min mage, deilig lunch-låda med afghansk mat som min kjære nabo dukket opp med i går (Mmmmmm! Der kan man snakke husmoremne og lite fabrikatbruk, gitt!), et stk puslete Awa Linnea i barnehage (ikke syk, ikke helt i form.), et stk fin mann som vasker opp hjemme og skal komme hit og si hei til meg senere, og en episode Brothers & Sisters som venter på meg i kveld. Fin dag!

Planer ellers:
- kjøpe stearinlys og kubbelys
- plante om et par grønnplanter hjemme (wuhu, sa noen flink husmor??? ;))

Ha en deilig mandag! Ü

5 kommentarer:

Katrine sa...

Francis e en helt!
Godt å høre at dåkker har det bra alle 4, tiltross for oppkast!
Vi har det flott:)
Stor klem fra Katrine

yummy mummy sa...

Så fantastisk heldig du er! =) Flinke mannen!
(kan jo henne det var kombinasjonen av fastfood og å være oppe sent, som gjorde at hun kastet opp stakkar...Godt det var nok med den ene gangen!!!)

dronningmia sa...

Ja, rosin85, jeg tror du har helt rett i at kombinasjonen junkfood + oppe sent gjorde utslaget.... pyton var det uansett! Ü

Anonym sa...

ja for en helt..... hvorfor skulle ikke han og ta opp etter dattera si? hvorfor er det en heltehandling? Jeg bare spør? klem

Amelie78 sa...

Vent nå litt.....!! Synes det var noe kjent med navnet Francis og bildet. Jeg kan ta feil, men er mannen din fra et lite sted like ved Strømmen? (Skriver ikke navent for å "beskytte" dere litt...)

:)

Så koselig hyllest! Og fin blogg! Og vakker datter!

Hilsen Amélie